söndag 11 juli 2010

En varm Lördag















I går var det jättevarmt , jag orkade inte göra något förutom att bara slöa.
Ja nu var det inte så riktigt hela dagen men nästan. Jag var ute på min baksida på förmiddagen medans det var skugga där. Sedan när det blev sol på baksidan så la jag mig i skuggan under en buske och då kom min människa ut för att sola och jag bara tänkte hur orkar han.
När det blev alldeles för varm så gick han in och jag följde glatt efter och jag passade på att lägga och vila.
När det blev lite svalare på kvällen då passade vi på att gå ut på promenad, vi var ute en hel timme.
Jag nosade runt i buskarna och hittade en massa dofter, sedan så gick vi mot den gröna gården och då skulle min människa prata med en granne.
Vilken tid det tog..säkert en kvart, jag var otålig och ville gå vidare så min människa fick glatt avbryta samtalet och följa med mig.
När vi hade gått en bra bit så ville jag vända om och gå genom den gröna gården för att kolla läget.
När vi kom in på den gröna gården så fick jag syn på en stor röd katt som jag sett förut, den låg och tittade på mig, klart jag blev misstänksam men jag smög mig ändå ganska nära för jag är ju lite nyfiken. Jo då jag morrade lite jag kunde inte låta bli trots att min människa har sagt att jag inte får morra.
Den röda katten gick in på en annan tomt och jag smög efter för att se vad den gjorde, för det lät som om den hade hittat nått intill en husvägg. Undrar vad det var för något?
När jag tittat och funderat en stund så fortsatte jag min promenad genom gröna gården med min människa i släptåget.
Vi gick runt gården och rätt var det var så sa min människa, "ska vi gå hem nu då?"
Jag vände direkt och satte fart mot hemmet även om det är skönt att vara ute så är ändå hemmets vrå bäst.
Men nu så ska jag ut och lägga mig på gräsmattan innan det blir för varmt ute.
Mjaauu på er. Efi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar